آبکاری قلع در اصفهان | خدمات آبکاری قلع اصفهان

/آبکاری قلع در اصفهان | خدمات آبکاری قلع اصفهان

آبکاری قلع در اصفهان | خدمات آبکاری قلع اصفهان

آبکاری قلع در اصفهان

قلع فلزی نقره ای رنگ با انعطاف پذیری بالا بوده که خاصیت چکش خواری خوبی دارد. به دلیل اینکه این فکر در حرارت بالا اکسید نمی شود در مقابل خوردگی هم مقاوم است. قلع به عنوان روکش روی فلزات دیگر قرار می گیرد تا مانع از فرسایش و زنگ زدگی آنها شود. آبکاری قلع باعث شده تا مقاومت بیشتری پیدا کند. در واقع آبکاری یک روش الکترولیتی است که در آن پوششی از جنس قلع روی فلزات ایجاد می گردد. این پوشش قلعی خاصیت لحیم پذیری را روی قطعه ایجاد کرده و باعث می شود تا رسانایی آن بیشتر گردد. قلع فلزی مورد علاقه صنایع بوده چون استفاده از آن مزایای زیادی را به همراه دارد. چون فاز قلع به راحتی در دسترس قرار می گیرد استفاده از آن در صنایع صرفه اقتصادی زیادی دارد.

زمانی که قلع آبکاری می شود پوشش آن خواص زیادی پیدا می کند و کاملا منعطف می شود. طی فرآیند آبکاری خاصیت لحیم کاری هم به فلز اضافه می شود و شما به کمک آن می توانید قلع را به راحتی لحیم کاری و به شکل های مختلف تبدیل کنید. پس از آبکاری فلز قلع درمقابل خوردگی به خوبی محافظت شده  و این می تواند طول عمر کار را افزایش دهد. آبکاری رنگی سفید و خاکستری روی فلز ایجاد می کند و به کمک قلع می تواند آبکاری براقی روی فلزات ایجاد کرد. آبکاری قلع در ساخت قطعات الکترونیکی نقش بسزایی دارد چون از سطح هدایت خوبی برخوردار است. صنایع هوافضا،  صنایع غذایی، الکترونیک، ارتباطات از راه دور و ساخت جواهرات جز مهمترین صنایعی هستند که در آنها از آبکاری قلع استفاده می کنند.

روش های آبکاری قلع در اصفهان

آبکاری قلع در اصفهان به روش های مختلف صورت می گیرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • آبکاری بشکه که در آن آبکاری قطعات کوچکتر صورت می گیرد. در این روش ظروف مخصوصی به نام بشکه ساخته شده که ظروف برای قلع کاری درون این بشکه قرار داده می شوند تا آبکاری به صورت کاملا تمیز صورت بگیرد. بشکه درون محلول آبکاری الکترولیتی غوطه ور می شود و به آرامی هم می چرخد. این روش اگر چه مقرون به صرفه است اما به مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا کیفیت کار تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
  • آبکاری رک که بیشتر روی فلزات بزرگ تر و ظریف تر صورت می گیرد. در این روش اشیاء روی یک قفسه آویزان می شوند و در محلول آبکاری غوطه ور می گردند. این آبکاری زمان بر بوده و کار بیشتری هم دارد به همین دلیل گران تر از آبکاری بشکه ای می باشد. این روش کنترل بیشتری بر ضخامت آبکاری دارد و می تواند در رسیدن به حفره های عمیق درون جسم کمک زیادی کند.
  • آبکاری آلیاژی قلع که برای تقویت آبکاری مورد استفاده قرار می گیرد و در ان چند آلیاژ با فلز قلع ترکیب می شوند تا کیفیت کار افزایش پیدا کند. قلع مس یکی از این آلیاژها بوده که استحکام کلی پوشش را بیشتر می کند اما ممکن است باعث شکنندگی آن شود. قلع نقره نمونه دیگری از آبکاری آلیاژی بوده که استحکام مکانیکی در قطعه را بهبود می بخشد و دمای سرویس را هم افزایش می دهد. برخی آلیاژها نقطه ذوب بالا و برخی دیگر نقطه دوباره پایینی دارند بدین ترتیب آبکاری این آلیاژها به روش های مختلف صورت می گیرد.

توسط |2022-06-23T12:21:05+04:30فوریه 2nd, 2015|Feature, Winter|بدون دیدگاه

درج دیدگاه