آبکاری نقره در اصفهان | فرایند نقره کاری | بهترین کارگاه آبکاری نقره اصفهان

/آبکاری نقره در اصفهان | فرایند نقره کاری | بهترین کارگاه آبکاری نقره اصفهان

آبکاری نقره در اصفهان | فرایند نقره کاری | بهترین کارگاه آبکاری نقره اصفهان

آبکاری نقره در اصفهان

اینکه آبکاری نقره فرایندی کاملا تخصصی است بر هیچکس پوشیده نیست.این نکته هم کاملا مشخص است که اگر قصد انجام آبکاری نقره در اصفهان را دارید باید به یکی از مراکز و گروه های صنعتی در اصفهان مراجعه نمایید که آبکاری نقره را به صورت کاملا حرفه ای انجام میدهند.گروه آبکاری آبگینه پارسیان با سالها تجربه و بحره گیری از کادر مجرب و آموزش دیده در حوزه آبکاری به صورتی کاملا تخصص محور عمل کرده است.این مجموعه صنعتی که در خیابان حکیم فرزانه و نزدیک به میدان استقلال اصفهان واقع است ، خدمات مربوط به آبکاری انواع فلزات را انجام میدهد.یکی از این خدمات مربوط به آبکاری نقره میباشد.در ادامه در مورد تمامی شرایط این فرایند صنعتی توضیحات کامل داده شده است.
در صورتی که در یکی از فرایند های خود و یا برای یکی از محصولات خود نیاز به آبکاری نقره در اصفهان و یا هر شهر دیگری را دارید میتوانید با اعتماد به گروه آبگینه پارسیان به خواسته خود برسید و بهترین کیفیت آبکاری را داشته باشید.

آبکاری نقره چیست

شاید برای شما اتفاق اتفاده باشد که برای خرید زیورآلات اقدام کرده باشید و با اصطلاحی تحت عنوان آبکاری طلا روی نقره  یا اعمال روکش رودیوم روی نقره  برخورد کرده باشید . این سوال را ممکن است از خود بپرسید : بهترین نوع آبکاری روی نقره چه آبکاری است ؟ با آبگینه پارسیان همراه باشید تا دیدی کامل نسبت به این موضوع پیدا کنید .
فلز نقره ، فلزی است که براق است و رنگی سفید متمایل به خاکستری دارد . از لحاظ چکش خواری دومین فلز است . نقره خالص سخت است به همین دلیل بعد از طلا ، فلز نقره محبوب ترین فلز برای عموم شده است . رنگ هایی که نقره در زیور آلات دارد بستگی به نوع آبکاری دارد ؛ رزگلد ، طلا و نقره ای رنگ هایی هستند که بر روی فلز نقره اعمال میشود .
اصطلاح آبکاری یا روکش فرایندی است که ما  فلز را با استفاده از موادی میپوشانیم . شاید از خودتان بپرسید که چرا زیور آلات نقره را آبکاری میکنند . مشاهده کرده اید زمانی که از یک فلزی به دلایل مختلف بر فرض مثال : بدلیجات و زیور آلات استفاده کرده اید بعد از مدتی چشم نوازی و رنگ اولیه خودش را از دست داده است که باید با راه های مختلفی این کدر شدن را جبران کنیم ، برای جبران این موضوع میتوانیم از شست و شو یا تمیز کاری یا آبکاری استفاده کنیم تا فلز ما مانند روز اول شود .
نقره جزء فلزاتی است که زود واکنش پذیر نیست مثلا : آهن خیلی سریع اکسید میشود . فلز نقره هم زمانی که با گوگرد و هیدروژن سولفید همراه شود واکنش نشان میدهد و لایه ای تیره رنگ تشکیل میشود که هیچ گونه ضرر و آسیبی برای نقره ندارد .

انواع رنگ آبکاری نقره

همیشه زمانی که در گذشته به سراغ کسانی که خرید و فروش زیورآلات انجام میدادند میرفتیم ، مشاهده میکردیم که از رنگ های سفید و طلایی استفاده میکردند اما در چند سال اخیر مشاهده رنگ جدیدی بوده ایم که تحولی در دنیای زیورآلات ایجاد کرد و طرفداران بسیاری جذب کرد ، رنگ رزگلد رنگی بود که در سال های اخیر پا به بورس زیورآلات گذاشت . در نتیجه  رنگ های طلایی ، نقره ای ( سفید ) و رزگلد از اصلی ترین رنگ هایی هستند که برای آبکاری استفاده میشوند . هر کدام از رنگ ها غلظت های خاص خود را دارند و ممکن است برای آبکاری از تناژ های مختلف رنگ زرد استفاده  شود .

روکش آب طلا

شاید اصطلاحی تحت عنوان  جواهرات نقره با روکش آب طلا شنیده باشید . این اصطلاح به این معنی است که برای زیورآلات نقره ای رنگ طبیعی طلایی   اعمال میکنند یا به اصطلاح ابکاری طلا انجام میشود . به این دلیل از آبکاری طلا استفاده میکنند چون رنگ طلا درخشندگی و زیبایی بالایی دارد . فرایند این کار به گونه ای است که فلز مربوطه را با استفاده از ابزار هایی که در این کار استفاده میشود روکش طلایی رنگ با ضخامت استاندارد میدهند . شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که زیورآلات نقره ای رنگ را چطور طلایی کنم . روکش آب طلا راهی مناسب است تا شما زیورآلات خودتان را طلایی رنگ کنید .
قبل از اینکه فلز نقره ای رنگ خودتان را قصد داشته باشید آبکاری کنید نکات زیر را در نظر بگیرید و به این نکات توجه کنید :
  1. نکته اول این است که اگر فروشنده به شما گفت آب طلا رنگ همیشگی و ثابت است باور نکنید . چون هر فلزی مدتی که کار کنه رنگی که دارد عوض میشود و رنگی ثابت و همیشگی نیست .
  2. فلز سیلور مانند فلز استیل نیست که روکش اب طلا در آن پایدار باشد و دوام بیشتری داشته باشد . آب طلا روی فلز سیلور یا نقره تحت شرایطی که در نکات بعدی گفته میشود میتواند به پایداری و دوام بیشتر برسد .
  3. زمانی که در آب طلا از ماده نانو استفاده شود میتوان اعتماد کرد که رنگ ثابت میشود چون یکی از موادی که از روکش آب طلا محافظت میکند پلاستیک نانو است . نکته ای که باید توجه کنید این است که این عمل تناژ رنگ خود را دارد و کمی رنگ طلایی را مات میکند .
  4. ماده دیگری که از روکش آب طلا محافظت میکند لاک های مخصوص هستند که روی روکش کشیده میشود تا دوام بیشتری داشته باشد . اگر میخواهید رنگ زیورآلات شما درخشنده باشد و مات نباشد لاک پیشنهاد خوبی است که شما از آن استفاده کنید چون مانند روکش معمولی درخشان و براق است .

رادیوم کاری نقره

فلزات گران قیمت و با ارزش بسیار وجود دارند که دو نوع از آنها رودیوم و طلا هستند که استفاده آنها به عنوان روکش ، طرح شیک و چشمگیری به جواهرات میدهند ، جدا از بحث زیبایی جواهرات شما را بر اثر ضربه و خوردگی مقاوم میکنند .
تا به حال اسم آب طلای سفید شنیده اید ؟ این اصطلاح به سیلور استرلینگ گفته میشود که روکش رودیوم به آن اضافه شده است و بهترین نوع نقره برای استفاده در جواهرات است . اگر نگران این هستید که جواهر نقره ای شما تغییر رنگ میدهد ما روکش رودیوم را به شما پیشنهاد میکنیم ، زیرا این روکش با جواهرات نقره به رنگ نقره ای تفاوت رنگی ندارد و بسیار به یکدیگر شباهت دارند و اگر زیورآلات شما تغییر رنگ داد معلوم نیست که جواهر شما تغییر رنگ داده است .
استفاده از روکش طلا هم طرفداران خاص خود را دارد زیرا رنگ جواهرات طلایی میشود و اینکار به زیباتر شدن رنگ زیورآلات شما کمک میکند . تنها مشکلاتی که روکش آب طلا دارد مواردی بود که در بالا گفتیم و برای این مشکلات هم دو راه حل پیشنهاد کردیم .
طبیعتا  سوالی که در ذهن شما پیش می آید این است که زیورآلات طلایی رنگ بخریم یا نقره ای ؟ نقره عیار ۹۲۵ معروف است به نقره استرلینگ ، منظور از عدد ۹۲۵ این است که ۹۲.۵% فلز استفاده شده نقره است . رنگ این نوع نقره هم نقره ای رنگ است که به روکش طلا در می آورند ، ممکن است مدتی بعد هم رنگ طلایی را از دست بدهد . به همین دلیل جواهراتی که استفاده طولانی از آنها داریم مانند انگشتر نقره ای بهتر است از زیورآلات نقره به رنگ نقره ای استفاده شود ولی زیورآلات دیگر مانند سرویس و گردنبند نقره را میتوانید با خیال راحت  از رنگ طلایی یا رزگلد استفاده کنید .

بهترین آبکاری نقره

معیار ها و ویژگی های مختلف برای افراد وجود دارد پس جواب به این سوال قاطعانه نیست زیرا هرکسی سلیقه خود را دارد . شاید کسی درخشنده بودن سرویس برایش مهم باشد پس سراغ آبکاری رودیوم و طلا میرود ولی شاید شخص دیگری مقاوم بودن و دوام بالا برایش ملاک بالا تری داشته باشد که از روکش های نانو و لاک استفاده میکنند . به همین دلیل نمیشود جواب ثابت به این سوال داد چون سوال سلیقه ای است و نمیتوان گفت کدام روش بهترین نوع آبکاری است .
ممکن است افرادی فکر کنند وقتی زیور آلات نقره کدر شد غیر قابل استفاده میشود که این تصور به جایی نیست چون با یک آبکاری مجدد میتوان درخشش و زیبایی روز اول را به جواهر خود هدیه بدهید .
توسط |2020-04-11T00:37:25+04:30مارس 20th, 2020|دسته‌بندی نشده|۲s دیدگاه

۲s دیدگاه

  1. وحید آوریل 27, 2020 در 11:52 ق.ظ - پاسخ

    سلام.شرایط همکاری با شما چطوریه؟

    • داود موسوی زاده می 2, 2020 در 8:27 ب.ظ - پاسخ

      سلام.اولا ممنون که سایت مارو دیدید.با توجه به اینکه ما در حوزه آبکاری انواع فلزات کار میکنیم اگر در این زمینه فعالیت میکنید و یا نیاز به همکاری وجود داره لطفا با ما تماس بگیرید تا شرایط را بررسی کنیم.
      موفق باشید

درج دیدگاه