خدمات آبکاری در اصفهان | کارگاه آبکاری آبگینه پارسیان

/خدمات آبکاری در اصفهان | کارگاه آبکاری آبگینه پارسیان

خدمات آبکاری در اصفهان | کارگاه آبکاری آبگینه پارسیان

خدمات آبکاری در اصفهان

منظور از خدمات آبکاری در اصفهان چیست؟ چگونه آبکاری انواع فلزات را انجام میدهند ؟ آبکاری  یکی از حرفه هایی است که جذابیت خاص خود را دارد . از زمان های قدیم تا به امروز همواره شغل ها و کسب و کارهایی وجود داشته که بافلز و مشتقات آن سر وکار داشته است . شاید اسم آب طلا شنیدید . این فرایند یکی از موراد مورد استفاده در آبکاری فلزات است که به دلیل قیمت بالا و در دسترس نبودن آن مورد استفاده قرار میگیرد. این کار دلایل مختلفی نیز دارد . عمل آبکاری با فلزات الکترولیتی انجام میشود .از آنجا که خدمات آبکاری در اصفهان تخصص ماست در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  1. آلومینیوم : یکی از دلایلی که اساتید از این روکش برای روکش دهی استفاده میکنند این است که این فلز خواص حرارتی خوبی را دارد . این ویژگی در فلز ها بسیار کم دیده میشود .

  2. آنتیموان : استفاده از این روکش به دلیل این است که در مقابل لکه ها بسیار مقاوم است و اگر فلزی را با آنتیموان روکش بدهند آن فلز لکه دار نمیشود .

  3. بیسموت : بیسموت بسیار کمیاب است و در مواردی برای اینکه در برابر خوردگی مقاوم است استفاده میشود .

  4. برنز : بسیار رنگ جذاب و زینتی دارد و برای نیکل و کروم آبکاری میشود . آبکاری انواع فلزات در لوازم آشپزخانه هم کاربرد دارد . یکی از آنها استفاده از برنز برای پوشش آنها است چون فلزی براق است .

  5. کادمیم : صنعت آبکاری فلزات در صنایع مختلف هم ورود پیدا کرده است . مثلا برای دریانوردی و هواپیما از این پوشش استفاده میکنند چون در برابر ضربه مقاوم است .

آبکاری استیل در اصفهان

آبکاری استیل در اصفهان یکی دیگر از آبکاری های موجود در بازار و از خدمات ماست. در آبکاری استیل ، فلز های موجود را با ورقه استیل آبکاری میکنند . شاید ظروف استیلی را مشاهده کرده باشید . این ظروف در کارگاه های مخصوص آبکاری  ، آبکاری استیل میشوند . ورقه استیل در برابر ضربات بسیار مقاوم است . به همین دلیل است که اگر ظروف استیل از دست شما رها شود ظرف مورد نظر هیچ آسیبی نمیبیند . از کاربرد های آبکاری استیل میتوان به آبکاری برای دکوراسیون داخلی خانه ، دور قاب و چهار پایه میز و صندلی و انجام حروف و لوگوی برند ها اشاره کرد . آبکاری استیل به دلیل اینکه ورقه استیل قیمت ارزان و مناسبی دارد در دسترس استادان فعال در صنعت آبکاری فلزات استفاده میشود . شاید برای شما سوال پیش بیاید چرا ظروف استیلی کمتر آسیب میبینند ؟

جواب این سوال به این دلیل است که ورقه استیل استحکام کششی بالایی دارد . اگر توجه کرده باشید لیوان های استیلی را فشار دهید خم میشود . به همین دلیل برای بعضی از وسیله ها با توجه به کاربردی که دارند از آبکاری استیل استفاده میکنند . فولاد آلیاژی ( فولادی که از جنس استیل است و عناصری که دارد غیر از کربن هستند . از نمونه های این فولاد میتوان به  سیلیکون ، مس ، منگنز ، تیتانیوم ، کروم و آلومینیوم اشاره کرد . ) فولادی است که ضد زنگ است . به همین دلیل بعضی از قطعات خودرو و کشتی ها را با استفاده از این فولاد میسازند . در آبکاری استیل هم این موارد صدق میکنند .

آبکاری استیل در اصفهان

آبکاری نقره در اصفهان

در آبکاری نقره در یک لایه نازک نقره به جسمی اضافه میکنند . آبکاری نقره در اصفهان نیز یکی از روش های دیگه است که ورقه ای را روی اجسام مختلف با توجه به کاربردی که دارند اضافه میکنند . آبکاری نقره از قرن ۱۸ میلادی تا به حال مورد استفاده اساتید است . از نمونه کاربرد نقره میتوان به لوازم ارزان قیمت خانگی مانند کارد ، چنگال ، قاشق و شمعدان اشاره کرد . وسایل خانگی معمولا با استفاده از نقره جامد ساخته میشوند . اولین شکل آبکاری نقره ، شفیلد پلات بود که در آن ورقه های نازک نقره ای به یک لایه یا هسته فلز پایه آغشته میشد اما امروزه در قرن نوزدهم روش های جدیدی برای اینکار کشف شد و مورد استفاده اساتید قرار گرفت . آلیاژ قلع ، آنتیموان و مس به عنوان یک فلز پایه برای آبکاری نقره مورد استفاده میشود .

 روش دیگر برای آبکاری نقره روی شیشه است . این روش با استفاده از قرار دادن یک تولنز در لیوان و اضافه کردن گلوکز و دکستروز برای تقویت واکنش لیوان استفاده میشود . برای مس از آبکاری نقره استفاده میشود چون یک فلز الکترولیته است . به دلیل اینکه مقاومت الکتریکی آن نسبت به سایر فلزات کمتر است . برای قطعاتی که در محیط هایی هستند که رطوبت بالایی دارد باید بسیار احتیاط کرد . زمانی که لایه نقره ای که آبکاری شده است ترک بخورد ، نقره ای که آبکاری شده از بین میرود و فلز زیرین بر فرض مثال مس تحت فرایند خوردگی سریع گالوانیک قرار میگیرد . این فرایند به طاعون قرمز یا زنگ زدن فلز معروف است . پس باید این چنین اجسام را بدرستی نگهداری کرد تا کمتر مس اندود شوند .

آبکاری طلا

آبکاری طلا در اصفهان

آبکاری طلا روشی دیگر است که لایه ای را به روی اجسام اضافه میکنند . آبکاری طلا در اصفهان بروی شیشه و فلز انجام میشود . فلزاتی که آبکاری طلا روی آن ها اعمال میشود معمولا از جنس نقره و مس هستند . آبکاری طلا  اغلب برای الکترونیک زده میشود . شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا از آبکاری طلا برای الکترونیک استفاده میشود . به این دلیل که طلا مقاومت بالایی در برابر خوردگی  دارد . همانطور هم که با خبر هستید و میدانید طلا یک فلز رسانا است و بخاطر اینکه در برابر خوردگی هم مقاوم است روی مس یا سایر اتصالات برقی انجام میشود . آبکاری طلا بیشتر برای استفاده زینتی استفاده میشود . بر فرض مثال انگشتر نقره ای را آب طلا میکنند تا هم جذابیتش بیشتر شود و هم استحکام بیشتری داشته باشد .

یکی از معایبی که طلا دارد این است که جرم میگیرد و رنگ طلایی خود را از دست میدهد و کدر رنگ میشود . اگر در اجسامی که جنس مس دارند طلا استفاده شود ممکن است زنگ بزند یا به اصطلاح مس اندود شود به همین دلیل ابتدا از نیکل استفاده میکنند و سپس طلا را روی نیکل میزنند تا وسیله مسی زنگ نزند . البته باید بدرستی از آن نگهداری کرد . آبکاری طلا را با استفاده از تکنیک هایی میتوان بر روی اجسام یاقوتی ، پلاستیکی و فیبر کربنی انجام داد . در کل بستر های زیادی وجود دارد که امکان طلا کاری را داشته باشند .

فرایند آبکاری فلزات

فرایند آبکاری فلزات یعنی مراحلی که روی اجسام آبکاری فلزات را انجام میدهند . فرایند آبکاری فلزات به ما کمک میکند تا با این کار بیشتر آشنا شویم . مراحل آبکاری فلزات ، فرایندی است که روی وسیله ای لایه ای از فلز را به عنوان روکش میپوشانند . آبکاری فلزات از مزایای زیادی برخوردار است . فرایند آبکاری فلزات از طریق جریان الکتریکی یا آبکاری الکتریکی که در فرایند شیمیایی اتوکاتالیستی است انجام میشود . فرایند آبکاری فلزات مزیت های زیادی دارد که با تعدادی از این مزیت ها در ادامه آشنا میشویم :

  • بهبود مقاومت در برابر خوردگی
  • جذابیت تزئینی
  • افزایش لحیم کاری
  • استحکام بیشتر
  • کاهش اصطکاک
  • رسانایی برق
  • چسبندگی رنگ
  • افزایش مغناطیس

فرایند آبکاری فلزات بسیار مهم است . چون فرایندی است که برای هر وسیله ای نیاز است . فرایند آبکاری فلزات با توجه به کابردی که وسیله دارد و جنس فلزی که به عنوان روکش استفاده میشود تفاوت دارد . این فرایند در هزینه هم تاثیر میگذارد . بر فرض مثال ممکن است بخواهیم به ظروفی روکش بدهیم و یا ممکن است به بدلیجاتی را آبکاری کنیم . فرایند آبکاری  در بدلیجات ممکن است تفاوت داشته باشد . زیرا احتمال دارد وسیله زینتی مورد استفاده جرم گرفته باشد . ابتدا باید جرم گیری شود و سپس فرایند آبکاری فلزات روی آن اعمال شود . همانطور که در قبل گفته شد برای هر فلزی نیاز است تا فرایند آبکاری روی آن اعمال شود . چون وقتی که آبکاری فلزات روی آن انجام میشود ویژگی های بسیاری به فلز مورد نیاز اضافه میشود . پس برای هر وسیله ای که امکان آبکاری را داشته باشد میطلبد که فرایند آبکاری فلزات روی آن انجام شود .

هزینه آبکاری

هزینه آبکاری در هر روش بسیار تفاوت دارد . آبکاری نقره یک هزینه ای دارد و آبکاری طلا هزینه ای دیگر  . باتوجه به اینکه آبکاری یکی از نیاز های هر فلز است و باید آن را انجام داد نیاز است که هزینه آبکاری هم بدانیم . هزینه آبکاری به عواملی بستگی دارد . به دلیل اینکه هزینه آبکاری تفاوت دارد مشتریان بسیار سردرگم میشوند و این تفکر را دارند که هزینه آبکاری در همه جا یکسان است . اما در واقع این چنین نیست . برای اینکه بدانیم هزینه آبکاری چقدر است باید اطلاعاتی را داشته باشیم . بر فرض مثال ما باید فلزی که قرار است آبکاری شود را بدانیم . حتی ضخامت فلز هم بسیار مهم است . چون در بحث هزینه آبکاری بسیار مهم است .

در کل هزینه هایی که در حین فعالیت است بسیار مهم است . چون آنها نقش بسزایی در بخش هزینه آبکاری دارند و بخش بسیاری مربوط به هزینه های مربوط به کار است . سختی کاریی هم بسیار مهم است . زیرا یک وسیله ممکن است زمان زیادی را نخواهد و جدا از آن سختی کمتری هم برای داشته باشد . به همین دلیل نمیتوان قیمت نسبی را برای هر بخش داد و باید چنین اطلاعاتی را دانست و سپس در خصوص هزینه آبکاری صحبت کرد .

خدمات آبکاری فلزات
توسط |2020-06-24T17:13:15+04:30فوریه 2nd, 2015|Cold Countries, Winter|بدون دیدگاه

درج دیدگاه